Kako ukrepam, če…


če sem življenjsko ogrožen                                                                        kličem 112


Povejte:

  • kdo kliče,
  • kaj se je zgodilo,
  • spol in starost bolnika oziroma poškodovanca,
  • število bolnikov oziroma poškodovancev
  • naslov ali kraj dogodka
  • kratek opis poti in telefon oseba, ki kliče
  • če je potrebna prisotnost drugih služb (policija, gasilci…)

Kdaj sem življenjsko ogrožen?

– če me duši, močno boli v prsih ali izgubljam zavest
– če mi nenadoma ohromi del telesa
– če nenadoma dobim hud glavobol z bruhanjem, motnjami vida, govora, spomina z ali brez pridružene visoke temperature
– če bruham, izkašljujem ali odvajam kri ali odvajam črno, smrdeče, mazavo blato
– če nenadoma dobim hude bolečine v trebuhu in imam trd trebuh
– če imam novo nastale motnje srčnega ritma (prepočasen (150) ali popolnoma nereden utrip
– če imam visoko temperaturo in sem ob tem omotičen, oslabel, bled, poten in imam neobičajno nizek krvni pritisk (npr. zgornji pod 100 mmHg)
– če sem utrpel hujšo poškodbo


če zbolim in potrebujem posvet  z zdravnikom

glede simptomov in znakov, ki ne ogrožajo življenja              kličem 01/7508-229


če zbolim ali se mi poslabša bolezen in                                        pokličem izbranega 

sem ocenil, da nisem življenjsko ogrožen                                   osebnega zdravnika


za splošne informacije o delovanju ambulant                        kličem 01/7508-245

(od ponedeljka do petka od 7:00 do 15:00 ure)


Nujna medicinska pomoč  (NMP) je izvajanje nujnih ukrepov zdravnika in ekipe pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno življenjsko ogrožena oziroma pri kateri bi glede na bolezenske znake v kratkem času lahko prišlo do take ogroženosti.

Vrstni red obravnave bolnikov oziroma poškodovanih v ambulanti NMP ni vedno enak vrstnemu redu prihoda, temveč sledi načelu nujnosti.

Dežurna služba poteka med tednom od 20. do 7. ure naslednjega dne ter ob sobotah, nedeljah in praznikih od 7. do naslednjega dne do 7. ure.

Prosimo vas, da opravite vse nenujne storitve v ambulantah med tednom tekom dneva. Nujnih storitev ni potrebno plačati. Če storitve opravljene v dežurni službi niso nujne, so po Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja samoplačniške. Preden obiščete dežurno ambulanto presodite, ali je stanje nujno, ali je bolje počakati izbranega zdravnika, ki pozna vaše težave.

Nujna medicinska pomoč ni namenjena:

  • za zdravljenje stanj, ki niso nujna,
  • za predpisovanje zdravil, ki jih nekdo jemlje redno,
  • za izdajo napotnic za naročene preglede,
  • za izdajo zdravniških potrdil in bolniških listov.

Med nujna in neodložljiva stanja praviloma ne sodijo:

  • prehladno obolenje, ki traja že dalj časa,
  • povišana telesna temperatura, ki traja manj kot 24 ur, če niste vzeli še nobenega zdravila za znižanje temperature,
  • bolečina v ušesih pri otrocih brez povišane temperature in brez izcedka iz sluhovoda, ki traja manj kot en dan.

Med nujne in neodložljive storitve zagotovo ne sodijo:

  • Odstranjevanje klopa,
  • Izpiranje sluhovodov,
  • Predpis redne terapije,
  • Izdaja napotnic za naročene preglede.

Nujno zdravljenje in neodložljive zdravstvene storitve vključujejo:

– takojšnje zdravljenje po nudenju nujne medicinske pomoči, v kolikor je to potrebno,
– oskrbo ran, preprečitev nenadnih in usodnih poslabšanj kroničnih bolezni oziroma zdravstvenega stanja, ki bi lahko povzročilo trajne okvare posameznih organov ali njihovih funkcij
– zdravljenje zvinov in zlomov ter poškodb, ki zahtevajo specialistično obravnavo,
– zdravljenje zastrupitev,
– storitve za preprečevanje širjenja infekcij, ki bi pri zavarovani osebi utegnile povzročiti septično stanje,
– zdravljenje bolezni, za katere je z zakonom predpisano obvezno zdravljenje ali storitve, ki so z zakonom opredeljene kot obvezne in za katere ni plačnik država, delodajalec ali zavarovana oseba sama,
– zdravila, predpisana na recept s pozitivne liste, potrebna za zdravljenje stanj iz predhodnih alineje
– medicinske pripomočke, potrebne za obravnavo stanj iz predhodnih alinej in sicer v obsegu, standardih in normativih, kot jih določajo pravila.

(Pravila Obveznega Zdravstvenega Zavarovanja – 103. člen)